Minnenas afton

Ikväll var jag på lillasyster Lisas musikcafé. Syster sjung fantastiskt fint. Faktiskt så var det otroligt många duktiga på scen och det var en fröjd att få lyssna till och se på framträdandena.

När jag väl satt inne på Contrast där musikcafét ägde rum kom några minnen ifatt mig. Minnen som nog alltid kommer  att finnas kvar i mig. För många år sedan deltog jag själv i ett musikcafé på just Contrast. Jag kommer inte ihåg så mycket av framträdena, jag minns mest bara sekunderna innan vi skulle gå upp på scen, ett rum där vi alla väntade. Jag minns korridoren in i konsertrummet där vi stod en stund medan solonummerna ägde rum. Jag minns sekunderna efter, då allt var slut, men då också allt hade tagit sin början. Jag minns ett nytt ansikte, jag minns en konsert i pingstkyrkan på kvällen, en tur till Mc Donalds efter, jag minns sms. Jag minns en gammal flickvän som försökte verka oberörd men som nog var skitsur på mig.  

Jag minns en massa saker som känns som så oerhört länge sen. Minnen som aldrig hann vara en gårdag, som alltid varit länge sen.

Det här blev minnenas afton...

Jag ska snart spela på min keyboard, drömma lite...

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0